Turystyka biznesowa w Polsce

Nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana. W Polsce – rozwijająca się dopiero od lat 90, kiedy na świecie była już całkiem codzienną i powszechną formą myślenia o funkcjonowaniu firm i przedsiębiorstw. Wciąż jeszcze często określana prostodusznie mianem „podróży służbowej”. Turystyka biznesowa.

Pozwolić się zainspirować

Mowa o niej zawsze wtedy, gdy cel podróży związany jest z wykonywanym zawodem, ale nie można traktować jej po prostu jako wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy. Podróż to zawsze otwieranie się na nowość – nowe miejsca, nowych ludzi, nowe możliwości. Podróż inspiruje. Miasto zachęca, by więcej się o nim dowiedzieć, zaczerpnąć z jego zasobów, poddać się jego urokowi. Tak rodzą się nowe pomysły, otwierają szerokie perspektywy. Turystyka biznesowa to już nie tylko sposób realizowania zadań firmy, ale wręcz – nowy sposób jej funkcjonowania w rzeczywistości.  

Wspólna korzyść

Co się składa na ten nowy styl funkcjonowania? To, bez czego prawie żadna firma nie może dziś działać – spotkania, targi, sympozja, imprezy i wydarzenia firmowe. Turystyka biznesowa to sposób kontaktu – z klientem, z partnerami, kontrahentami, otoczeniem gospodarczym, potencjalnymi pracownikami, odbiorcą towarów i usług. Daje najwięcej korzyści i najlepsze efekty. Inwestycja, która zawsze się opłaca – dać się poznać z najlepszej strony, otworzyć się na świat. Jak? Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyka biznesowa to stałe i poważne źródło dochodów oraz sposób na obopólne korzyści.

Przede wszystkim – destynacja

Rozwój firm – to rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, restauracji, centrów rozrywkowych i sportowych. Wspólna korzyść motywuje do wspólnych działań, kooperacji, wspierania się, połączenia sił w celu jak najskuteczniejszej promocji destynacji turystyczno – biznesowej. Jest ku temu powód – turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla regionów, miast, motywując do coraz energiczniejszej promocji – miasta, regionu, z ich możliwościami i specyfiką. Według badań, przeprowadzonych przez Krzysztofa Cieślikowskiego w wybranych obiektach turystyczno – biznesowych w Katowicach, uczestnicy konferencji wygenerowali w nich 92 osobo dni, z czego 47 094 osobo dni to pobyty dwudniowe lub dłuższe. Łączny przychód z jednego dnia uczestnika konferencji z noclegiem to 424 złote. Dane mówiące same za siebie.

MICE

Dla tak prężnie rozwijającej się branży utworzono specjalną nazwę – Meeting Industry – przemysł spotkań. Turystyka biznesowa najczęściej jednak utożsamiana jest z określeniem branży MICE (Meetings – Incentives – Conferences – Events). Prosty schemat promocji firmy należy już do przeszłości – integracja osiągana jest coraz częściej poprzez nietypowe narzędzia, takie jak wyjazdy typu incentive, które skupiają również kluczowych klientów, kontrahentów, pracowników i ich rodziny. Tego typu aktywność zapewnia zyski bardzo licznej i zróżnicowanej grupie firm
i przedsiębiorstw.

Nowoczesne rozwiązania informatyczne
Zaawansowane rozwiązania informatyczne - szkolenie

13 maja 2014 w wałbrzyskim hotelu "Maria"*** odbędzie...

 
Rozpoczęcie własnego biznesu: czy kredyt to konieczność?

Uruchomienie własnej działalności gospodarczej pociąga...

 
Śląsk walczy o międzynarodowych inwestorów

1 kwietnia 2014 w katowickim hotelu angelo odbyła się...

 
Punkt Krytyczny - Twoje Centrum Informacji Biznesowej
Punkt Krytyczny – Twoje Centrum Informacji Biznesowej

Budowanie wizerunku w sieci, tworzenie polityki...

 
Konferencja Cloud Computing
Cloud Computing GigaCon – bezpłatna konferencja

Jeśli zastanawiają się Państwo jak dołączyć do grona...

 
Big Data, chmura, mobilność i media społecznościowe

Technologie informatyczne bez wątpienia wpłynęły na...

 
Święto Programowania w Katowicach
Święto programowania w Katowicach

Sesje rozwiązywania problemów programistycznych,...