Turystyka biznesowa w Polsce

Nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana. W Polsce – rozwijająca się dopiero od lat 90, kiedy na świecie była już całkiem codzienną i powszechną formą myślenia o funkcjonowaniu firm i przedsiębiorstw. Wciąż jeszcze często określana prostodusznie mianem „podróży służbowej”. Turystyka biznesowa.

Pozwolić się zainspirować

Mowa o niej zawsze wtedy, gdy cel podróży związany jest z wykonywanym zawodem, ale nie można traktować jej po prostu jako wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy. Podróż to zawsze otwieranie się na nowość – nowe miejsca, nowych ludzi, nowe możliwości. Podróż inspiruje. Miasto zachęca, by więcej się o nim dowiedzieć, zaczerpnąć z jego zasobów, poddać się jego urokowi. Tak rodzą się nowe pomysły, otwierają szerokie perspektywy. Turystyka biznesowa to już nie tylko sposób realizowania zadań firmy, ale wręcz – nowy sposób jej funkcjonowania w rzeczywistości.  

Wspólna korzyść

Co się składa na ten nowy styl funkcjonowania? To, bez czego prawie żadna firma nie może dziś działać – spotkania, targi, sympozja, imprezy i wydarzenia firmowe. Turystyka biznesowa to sposób kontaktu – z klientem, z partnerami, kontrahentami, otoczeniem gospodarczym, potencjalnymi pracownikami, odbiorcą towarów i usług. Daje najwięcej korzyści i najlepsze efekty. Inwestycja, która zawsze się opłaca – dać się poznać z najlepszej strony, otworzyć się na świat. Jak? Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyka biznesowa to stałe i poważne źródło dochodów oraz sposób na obopólne korzyści.

Przede wszystkim – destynacja

Rozwój firm – to rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, restauracji, centrów rozrywkowych i sportowych. Wspólna korzyść motywuje do wspólnych działań, kooperacji, wspierania się, połączenia sił w celu jak najskuteczniejszej promocji destynacji turystyczno – biznesowej. Jest ku temu powód – turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla regionów, miast, motywując do coraz energiczniejszej promocji – miasta, regionu, z ich możliwościami i specyfiką. Według badań, przeprowadzonych przez Krzysztofa Cieślikowskiego w wybranych obiektach turystyczno – biznesowych w Katowicach, uczestnicy konferencji wygenerowali w nich 92 osobo dni, z czego 47 094 osobo dni to pobyty dwudniowe lub dłuższe. Łączny przychód z jednego dnia uczestnika konferencji z noclegiem to 424 złote. Dane mówiące same za siebie.

MICE

Dla tak prężnie rozwijającej się branży utworzono specjalną nazwę – Meeting Industry – przemysł spotkań. Turystyka biznesowa najczęściej jednak utożsamiana jest z określeniem branży MICE (Meetings – Incentives – Conferences – Events). Prosty schemat promocji firmy należy już do przeszłości – integracja osiągana jest coraz częściej poprzez nietypowe narzędzia, takie jak wyjazdy typu incentive, które skupiają również kluczowych klientów, kontrahentów, pracowników i ich rodziny. Tego typu aktywność zapewnia zyski bardzo licznej i zróżnicowanej grupie firm
i przedsiębiorstw.

MyTourist.pl – nowy sposób na promocję wizytówek firmowych
MyTourist.pl – nowy sposób na promocję wizytówek firmowych

W Internecie obecnie występuje wiele portali...

 
Targi Biznes Expo
Biznes Expo - targi, w których warto uczestniczyć

Największe w Europie spotkanie firm sektora MŚP już we...

 
Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw we wrześniu
MŚP nabierają rozpędu

Panele dyskusyjne, warsztaty, liczne delegacje...

 
Certyfikaty SSL - sposób na bezpieczeństwo Twojej strony internetowej
Bezpieczeństwo w zasięgu ręki

Wirtualny świat jest pełen możliwości rozwoju dla...

 
Przewóz szybko psującej się żywności samochodem
Przewóz szybko psującej się żywności samochodami

Obecnie transport artykułów spożywczych zaliczany jest...

 
Vasco Traveler
Vasco Traveler – tłumacz, GPS i telefon w jednym

Ile razy zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać planu...