Turystyka biznesowa w Polsce

Nie całkiem nowa, ale i nie do końca poznana. W Polsce – rozwijająca się dopiero od lat 90, kiedy na świecie była już całkiem codzienną i powszechną formą myślenia o funkcjonowaniu firm i przedsiębiorstw. Wciąż jeszcze często określana prostodusznie mianem „podróży służbowej”. Turystyka biznesowa.

Pozwolić się zainspirować

Mowa o niej zawsze wtedy, gdy cel podróży związany jest z wykonywanym zawodem, ale nie można traktować jej po prostu jako wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy. Podróż to zawsze otwieranie się na nowość – nowe miejsca, nowych ludzi, nowe możliwości. Podróż inspiruje. Miasto zachęca, by więcej się o nim dowiedzieć, zaczerpnąć z jego zasobów, poddać się jego urokowi. Tak rodzą się nowe pomysły, otwierają szerokie perspektywy. Turystyka biznesowa to już nie tylko sposób realizowania zadań firmy, ale wręcz – nowy sposób jej funkcjonowania w rzeczywistości.  

Wspólna korzyść

Co się składa na ten nowy styl funkcjonowania? To, bez czego prawie żadna firma nie może dziś działać – spotkania, targi, sympozja, imprezy i wydarzenia firmowe. Turystyka biznesowa to sposób kontaktu – z klientem, z partnerami, kontrahentami, otoczeniem gospodarczym, potencjalnymi pracownikami, odbiorcą towarów i usług. Daje najwięcej korzyści i najlepsze efekty. Inwestycja, która zawsze się opłaca – dać się poznać z najlepszej strony, otworzyć się na świat. Jak? Spotkania grupowe, podróże motywacyjne, szkolenia i kursy, imprezy integracyjne i motywacyjne. Turystyka biznesowa to stałe i poważne źródło dochodów oraz sposób na obopólne korzyści.

Przede wszystkim – destynacja

Rozwój firm – to rozwój hoteli, instytucji szkoleniowych, restauracji, centrów rozrywkowych i sportowych. Wspólna korzyść motywuje do wspólnych działań, kooperacji, wspierania się, połączenia sił w celu jak najskuteczniejszej promocji destynacji turystyczno – biznesowej. Jest ku temu powód – turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla regionów, miast, motywując do coraz energiczniejszej promocji – miasta, regionu, z ich możliwościami i specyfiką. Według badań, przeprowadzonych przez Krzysztofa Cieślikowskiego w wybranych obiektach turystyczno – biznesowych w Katowicach, uczestnicy konferencji wygenerowali w nich 92 osobo dni, z czego 47 094 osobo dni to pobyty dwudniowe lub dłuższe. Łączny przychód z jednego dnia uczestnika konferencji z noclegiem to 424 złote. Dane mówiące same za siebie.

MICE

Dla tak prężnie rozwijającej się branży utworzono specjalną nazwę – Meeting Industry – przemysł spotkań. Turystyka biznesowa najczęściej jednak utożsamiana jest z określeniem branży MICE (Meetings – Incentives – Conferences – Events). Prosty schemat promocji firmy należy już do przeszłości – integracja osiągana jest coraz częściej poprzez nietypowe narzędzia, takie jak wyjazdy typu incentive, które skupiają również kluczowych klientów, kontrahentów, pracowników i ich rodziny. Tego typu aktywność zapewnia zyski bardzo licznej i zróżnicowanej grupie firm
i przedsiębiorstw.

Jak zorganizować dobrą konferencję?
Jak zorganizować profesjonalną konferencję?

Konferencja, bez względu na to, jakiej branży dotyczy,...

 
Warsztaty wakacyjne - social media
10 lipca/bezpłatne warsztaty/social media

W dniu 10 lipca rozpoczyna się wakacyjny cykl...

 
Targi Biznes Expo
IV Targi Usług i Produktów dla Małych i Średnich Firm Biznes Expo 2014 r.

Na małej, średniej przedsiębiorczości zbudowana jest...

 
Etapy udzielania pożyczki przez internet na konto

Uzyskanie pożyczki w 15 minut wprost na konto? Teraz...

 
Kalkulator taxi
Kalkulator taxi

Taksówką jedzie się szybciej, bezpieczniej i przede...

 
Prezent marzeń
Nowy trend w turystyce biznesowej

Obecnie nowy sposób obdarowywania prezentami w postaci...

 
Czy Wi-Fi Dogs zrewolucjonizują biznes turystyczny?
Czy Wi-Fi Dogs to najbardziej szalony, wakacyjny wynalazek w historii?

Nowe technologie, nowe dylematy, nowe rozwiązania. Jak...